Het vertrek

24 januari 2011 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Goedemorgen allemaal,

Hierbij dan uiteindelijk de eerste "op reis" post op deze blog. Een paar dagen later dan verwacht en misschien zelfs wel verlangd hebben we toch tijd gevonden om de eerste ervaringen uit te typen.

Goed, beginnen bij het begin... London... Nadat de laatste zaken (zoals gewoonlijk) last minute geregeld waren werden Lieke en ik op maandag 24 januari werden Lieke en ik door haar ouders met de auto naar Lommel gebracht voor de aansluitende trein naar Lier. Door een kleine misrekening van mijn kant ('t komt soms voor) kwamen we ruim voor de originele planning in Lommel aan waardoor we nog even tijd hadden om in het centrum nog wat te drinken in een lokaal café. Daarna door naar het station voor het uiteindelijke afscheid.

De trein was op tijd en bracht ons, ruim op tijd voor de overstap op de trein naar Brussel-Zuid, naar Lier. Vanuit daar door naar het tijdelijke eindpunt, wat mij betreft één van de vervelendste steden van Europa (maar dat is eigenlijk een ander verhaal). In Brussel restte ons niet anders dan al vrij snel in te checken voor de Eurostar (waar bleek dat ik in alle haast twee keer het ticket van Lieke had geprint, maar het mijne afwezig bleef). Na de bagagecheck wachtten in de slaapverwekkende terminal voordat we op tijd richting Londen vertrokken.

Na aankomst in Londen contact opgenomen met twee ex-klasgenoten over afspreken diezelfde avond. Uiteindelijk afgesproken in een kleine pub die we ook al bezochten na de diploma-uitreiking in november. Evenals de laatste keer kwam ook een docent mee, wat zorgde voor wat extra grappen. Door zijn herkomst (Schotland), bestond het gezelschap (volgens de Engels-man) uit een erg internationaal gezelschap. Fijn om daar alvast aan te wennen ;-).

Dinsdag de 26'e deden we het rustig aan en na uitgecheckt te zijn in het hotel gingen we op zoek na wat last minute inkopen (lees: bikini voor Lieke, geheugenkaarten/externe hd voor mij). Alleen Lieke vond echter wat ze zocht en omdat we lekker op tijd op Heathrow wilden zijn besloten we het daar maar bij te laten. Met de metro (lekker cheap) naar Heathrow terminal 3 alwaar we na wat rondlopen maar door security zijn gegaan en op zoek gingen naar eten. Hier echter geen restaurant de gouden boogjes, burger koning of metro kunnen aantreffen dus het werd iets luxer in één van de (slechts) 4 eettenten. Wel een hamburger genomen natuurlijk, iets met tradities enzo...

Na het eten (met nog steeds ruim 3 uur voor vertrek van het vliegtuig (misschien toch iets te vroeg richting luchthaven gegaan) plaatsgenomen in de wachtruimte. Uiteindelijk nog in gesprek geraakt met een Australiër die, toevallig genoeg, op dezelfde vlucht bleek te zitten. Na wat heen en weer gepraat (you from Amsterdam? etc, de normale formaliteiten als Nederlander in een buitenlands gesprek) was het al snel een uur voor vertrek en verscheen de gate van vlucht BA009 op het scherm. Nummertje 42. Bingo. In de zin dat het de laatste gate van de terminal was, circa 20 minuten lopen ofzo :-D. Na wat extra wachten bij de gate mochten we instappen in de 747-400, die uiteindelijk met een vertraging van ca 30 minuten door de pushback truck van de gate werd geduwd.