LSD

25 mei 2007 - Willemstad, Curaçao

Helaas, aan alle goede dingen komt een eind. Dus ook aan mijn stage bij het ABC... Op het moment van schrijven is Adobe druk bezig mijn verslag om te zetten in pdf formaat zodat het in Nederland afgedrukt kan worden. 108 pagina's zijn het uiteindelijk geworden, heb mezelf overtroffen :p.

Gelukkig mag ik nog van mijn vijf komende vrije dagen genieten samen met alle mensen van hier voordat ik woensdagmiddag in mijn buis naar Amsterdam stap.

Goed, naast al dit overzichtsnieuws (als dat uberhaupt een woord is) ook nog wat van de afgelopen weken. De laatste keer dat ik wat schreef is geloof ik alweer een maand geleden, toen, 17 april duurde het nog 10 dagen voordat HET concert van Curacao zou beginnen. Was Luc nog niet geland, wist ik nog niets van de plannen van Bram en Dennis om langs te komen en had ik nog ruim een maand op het eiland.

In chronologische volgorde dan maar: Ontzettend leuk om Luc op te kunnen halen van Hato, hij was ook nog eens met hetzelfde vliegtuig hier aangekomen dus dat was ook wel bijzonder. Samen naar huis gereist met een klein busje (dat nooit meer :p) en de eerste dagen rustig aan gedaan. Daarna veel opgetrokken met Jordi, Lieke en later ook Myrthe. Met z'n allen veel uit eten geweest (dat zal afkicken worden in Nederland :p) en de struisvogelfarm bezocht, lachen. Ook leuk dat vaste illegale zwarte taxichauffeur Jermaine ook mee wilde met de rondleiding, helaas werd hij halverwege weggebeld door een andere groep die een lift nodig had maar gelukkig hebben we nog een groepsfoto kunnen maken. Jullie kunnen je vast wel in het idee vinden dat wij oprecht dachten dat hij z'n busje niet uit kon ;).

Helaas is er een tijd van komen en een tijd van gaan en stond Luc een week later alweer op Hato. Afscheid genomen (alleen nu niet voor 18 weken maar voor slechts 5) en weer terug naar huis. Twee dagen later dan eindelijk... Guus Meeuwis! Wat ongelofelijk gaaf en bijzoneder was om mee te maken, de Tilburger op het strand in Curacao, vet! Concert was ook supergaaf, vrijwel allemaal bekende nummers en naderhand geweldige sfeer toen de DJ wat ouderwets Hollandse feestmuziek aanzette, Liberte, Country Roads, Eileen, stuk voor stuk natuurlijk klassiekertjes! :p. Het werd allemaal nog veel leuker bij thuiskomst toen Lieke en ik bij de Nachtwacht na wat hints alleen werden gelaten door Jordi en bleek dat onze gevoelens voor elkaar wederzijds waren :d.

Vanaf toen dus nog meer tijd met ze doorgebracht en zo weer op een hoop plaatsen beland, ook leuk was het bonnefooi tochtje naar Westpunt om naar de sterren te kijken :p:d. Tussendoor viel er echter nog een weekend weg omdat ik bij het stagebedrijf had aangeboden om na de 'mislukte' meting op het hele lijnennet de telling op één lijn voor eigen rekening te nemen. Vrijdag, zaterdag en zondag dus 18 uur werken. Dan een dag pauze (lees: werken op kantoor) en dan dinsdag weer de bus in. Vanaf mijn kantoor (lees: busstoel op strategische plaats) werd ik gelukkig wel gesteund door de mensen van hier, Lieke en Jordi zijn een rondje meegeweest en zorgen voor eten en Joris reisde na zijn stage met me mee naar Punda. Voor de rest leuk contact gehad met de chauffeurs en mezelf echt wel vermaakt. Zo af en toe even de mp3speler aan, dan weer wat uit het raam kijken, enz. Uiteindelijk kon ik dinsdagavond 8 mei mijn handen in de lucht steken toen om 11 uur 's avonds te metingen konden worden beindigd. Op naar de verwerking van de resultaten en de rest van het onderzoek!

Dat laatste is allemaal prima gegaan zodat ik deze week niet hoefde te stressen. In overleg met Nederland kunnen regelen dat het verslag op 1 juni ingeleverd moet worden (in plaats van 25 mei) en dankzij Luc kan ik het ook nog eens laten drukken! :d. Nog een paar halve uurtjes en dan gaat het verslag per digitale snelweg de oceaan over en zit het er echt helemaal op voor mij.

Vanochtend nog even moeten presenteren voor iedereen hier. Allemaal erg tevreden. Daarna getrakteerd (dus vanochtend ook nog even naar de Appie Hein geweest (jaja Bram :p) en voor het eerst met de auto naar stage gekomen. De huurauto van Lieke en Jordi zorgt er zo voor dat ik toch nog wat kilometers maak op Curacao. Dadelijk trouwens ook nog busrijden want ohja dat was ik weer vergeten te vermelden... ik heb m'n busrijbewijs gehaald.

Goed het is weer lekker onoverzichtelijk verhaal geworden, waarschijnlijk dat ik volgende week dinsdag ofzo nog iets schrijf maar voor nu zijn jullie weer op de hoogte.

Ayo!