Updeet

13 maart 2007 - Willemstad, Curaçao

Na twee weken van oorverdovende stilte is het weer eens hoog tijd voor een nieuw bericht!

Allereerst, iedereen nogmaals hartelijk dank voor alle leuke reacties! Super om te zien en te horen dat jullie allemaal zo met me meeleven. Dank allemaal!

Goed, wat is er dan in de afgelopen twee weken allemaal gebeurd... Weinig heel interessants eigenlijk ;). Ben vanaf de donderdag na mijn bericht zeven dagen bezig geweest met het langsrijden van het hele lijnennet van het bedrijf hier. Met een jeep (zie foto), bestuurd door de dienstleiders van de wacht werd ik langs alle lijnen gevoerd. Mooi meegenomen dat ik daardoor meteen heel Curacao heb gezien, van het oostelijke puntje tot helemaal in het westen. Daar even afgeweken van de lijn (een grove schande natuurlijk! :p) want ik moest de Grote Knip wel even zien vonden mijn chauffeurs. Daar aangekomen volgden een aantal ademloze momenten, zie ook de foto. Wat een ongelofelijk mooi strand! Meteen maar even gevraagd of ze geen foto van me konden nemen met de Knip op de achtergrond, voor het thuisfront natuurlijk. Zie voor het resultaat wederom de foto's onderaan, weten jullie ook meteen of ik al een beetje bruin ben geworden in de afgelopen zeven weken ;).

Foto 27 is overigens ook die week genomen, kwamen onderweg een ex-Nederlandse bus tegen die nogal opgekrikt achter de takelwagen hing. 't Schenen problemen met de remmen te zijn (who need's those here :p).

Redelijk superweekje gehad dus, enige nadeel was de bij de airco op standje vrieskist behorende verkoudheidshoofdpijn die lang bleef hangen, dit weekend dus weinig uitgevoerd. Althans, dat was de planning dan... Vrijdagavond was het happy hardcore party bij de Nachtwacht en dus daar even gekeken, leuk om de 'golden oldies' weer eens door de speakers te horen knallen. Daarna naar een salsa avond geweest bij het ongelofelijk luxe Mariot hotel waar een live Cubaans bandje het publiek entertainde. Die Antillianen kunnen overigens best wel een aardig stukje dansen ;).

Zaterdagochtend zeer burgelijk boodschappen gedaan. Overdag toch maar weer naar het strand geweest. Het werd de Grote Knip in een Daewoo Matiz die toch wat moeite bleek te hebben om met vijf mensen inclusief bagage de bergjes op te komen. De sfeer was er echter niet minder om :p. Uiteindelijk via een geplande omweg (dat kant echt ;)) uitgekomen bij het strand en daar een relaxed middagje gehouden. Rond een uurtje of zes weer teruggereden over wat achtbaanweggetjes (niet alleen door de heuvels maar ook door de enorme gaten in de weg :p) en een tussenstop gemaakt bij een supermarkt die nogal goed(koop) scheen te zijn. Binnen wachtte ons een walhalla van grootverbruikverpakkingen, nietmachines, compressors, vers vlees en chips. Even wat goedkope inkopen gedaan en dat keer vijf in de Matiz gepropt, ging nog best aardig trouwens! Bij het wegrijden moest nog een staaltje collectief 'de lach inhouden' volgen omdat een van het parkeerterrein wergrijdende auto nog even getrakteerd op een van rechts binnenzeilend winkelwagentje. De man, met de handen aan het stuur van een nogal nieuwe en nogal dure Chevrolet, was not amused :p. Helaas voor hem hing verdekt aan de muur een bordje dat duidelijk maakte dat het bestuur van de supermarkt niet aansprakelijk kon worden gehouden voor schade van 'unattended shopping carts' (dus hij is de lul :p).

Zaterdagavond was er hier een groot feest wat toch wel één van de betere op Curacao zou moeten zijn. Had een vrijkaartje gehad en voordat we zouden gaan, samen met een oud klasgenoot van de NHTV (je komt ons ook overal tegen) en twee andere nieuwkomers gezellig wat gedronken aan de Handelskade. Heel erg relaxed op een terrasje naast de Pontjesbrug met uitzicht op Otrobanda. Het was al na twaalfen toen we daarvan terugkeerden en omdat de hoofdpijn nog steeds niet helemaal weg was en Joris ook weinig zin had naar het feest te gaan maar besloten één (daar de nadruk op) biertje te doen bij de Nachtwacht. Het werden er uiteindelijk natuurlijk meer toen we in gesprek raakten met een man die na een eerder verblijf hier met de marine nu alweer voor tweeenhalf jaar vast op het eiland woont. Heel leuk gesprek over Curacao, de geschiedenis en corruptie, rijbewijzen Antillianen en nog wat andere zaken. Tijdens het gesprek af en toe een blik op zijn horloge geworpen om toch niet al te laat gaan slapen. Dat ding bleef uiteindelijk wel heel verdacht lang rond half één hangen. Toen wat mensen van het feest terugkwamen bleek het echter al bijna vijf uur te zijn :d. Tijd ging hard dus! Na thuis nog even wat gegeten te hebben uiteindelijk rond half zes gaan slapen...

Zondag samen met Joris naar Mambo geweest en daar een paar uurtjes gelegen. Het was vrijwel onbewolkt dus de zon brandde goed ;). Gelukkig hadden we stoelen die in de nevel van de douches stonden zodat we zonder te zwemmen ook al wat verkoeling hadden. Zondagmiddag voor het happy hour bij Mambo teruggegaan naar Punda en vanuit daar samen met Sven naar de Subway gelopen voor het avondeten. Gekeurd en o.k. bevonden :d. Bij terugkomst nog even gepraat op de patio en daarna gaan slapen, de week kon weer beginnen!